Nimeni nu face parte din societate , societatea e numai o mica parte din noi.

joi, 6 ianuarie 2011

Mica problema de logica

Ma framanta de muuulta vreme o problema de logica. Este vorba de creditul pentru apartament si justificarea folosita in proportie de 99% pentru a-ti face unul, cel putin la oamenii cu care am interactionat eu.

Enunt: "Plateam chirie 250 euro pe luna, asa mi-am facut credit la apartament. Dau 400 euro pe luna, dar macar stiu ca ai dau pentru mine, ca asa ii aruncam pe geam fara sa ma aleg cu nimic!"

Instinctiv treaba asta mi-a provocat indoieli de la inceput, nu stiu de ce, pentru ca nu ai pot gasi o eroare de logica. Poate nici nu e o eroare de logica, poate e o afirmatie adevarata din punct de vedere logic dar o eroare din punct de vedere economic. Zeci de oameni mi-au zis chestia asta, si, spre rusine mea, a trebuit sa dau din cap si sa zic dezamagit: "Da ma ai dreptate!". Ce era sa-i zic omului? Ca e un prost pentru ca intuitia mea spune asta? Eu sunt om de stiinta nu astrolog, nu fac d-astea.




Problema asta mi-a staruit in cap vreo cativa ani, ca un spin acolo, un semn al incapacitatii mele de a accepta realitatea, dovada unui vestigiu animalic care nu imi dadea voie sa devin un om complet rational. Am facut calcule, am incercat sa vad unde e pacaleala, care e neregula, smenul, de unde isi scot smecherii bani de la prosti, cum sunt exploatati saracii de bogati cu schema asta. Si nimic, pana acum cateva zile cand mi-am dat seama ca exista un lucru clar in neregula cu aceasta afirmatie:


Aceasta afirmatie poate justifica orice!


Nu stiu totusi clar ce e in neregula cu ea, dar stiu ca un credit de 60000 pe 30 de ani sau unul de 90000 pe 40 de ani pot fi justificate cu aceeasi fraza, ceea ce e in neregula. Se creeaza in mintea clientului impresia gresita ca oferta este rentabila, cand de fapt ea este paguboasa. Se inlocuieste asocierea logica, normala bazata pe realitate: "apartament in 1995-10.000 euro devine apartament in 2005 de 60.000 euro", cu o formula prin care practic orice pret ti se pare foarte bun. Iti da un pic de gandit :)

13 comentarii:

  1. Blogspot se pare ca da niste chicsuri momentan si nu mai pot edita articolul asa ca arata cam nasol si mai are si niste erori gramaticale specifice subsemnatului.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai fost hack-uit de smecherii de care te iei...de banci...de Becalieni...de creditori.

    RăspundețiȘtergere
  3. @Standdowncafe
    Slava domnului! Ca m-am luat si de niste evrei si ma asteptam sa fiu impuscat :D

    RăspundețiȘtergere
  4. @Doxatul: Era gata să sar pe tine, dar te iert. :)) :P

    RăspundețiȘtergere
  5. Barbatii vor considera mereu ca a plati ani pentru o casa e o agresiune la bunul simt si asta pentru ca ei se trag din vanatori sau luptatori, deci au in sange lectiile de supravietuire in campul tactic, adica pot dormi si sub o frunza de brusture dupa ce si-au vopsit bine fata cu coloranti naturali care mai de care mirosind a chimie. Femeile, fiind destinate perpetuarii speciei, vor dori o casa, fie ea si o coaja de aluna.Ele au nevoie de un spatiu sigur pentru pui. Ele au nevoie de stabilitate.

    RăspundețiȘtergere
  6. @D.-M.V.
    Iti multumesc pentru ca mi-ai confirmat faptul ca femeile sunt de vina pentru situatia asta.

    RăspundețiȘtergere
  7. Pff..femeile sunt de vina pentru orice.

    RăspundețiȘtergere
  8. Acum, ca am lamurit lucrurile,si cand suntem toti de acord cu vina femeilor, va recomand tuturor cartea LEGENDE ANDROGINE de ILINCA BERNEA.

    RăspundețiȘtergere
  9. Unele virgule sunt de ornament... mai sus.

    RăspundețiȘtergere
  10. Mai este si metalitatea, f. paguboasa, ca traseul in viata e unul standardizat: cumparat casa, masina, sot/sotie, copii si la batranete sa cresti nepoti.

    Din pacate lumea are adand infipt in cap cuvantul "trebuie" legat de etapele de mai sus.
    Si daca nu poate marca una din ele e chinuit de framatari interioare.

    Nu mai vorbim de faptul ca din p.d.v. economic un astfel de credit nu are nici o logica.

    RăspundețiȘtergere
  11. @D.-M.V.
    Presupunand ca Ilinca Bernea e o ea, la ce am citi cartea, ca stim ca n-are dreptate!

    RăspundețiȘtergere
  12. @Dannyxs
    Nevoia de a locui undeva este destul de importanta si justifica oarecum nevoia de credit, atata timp cat realizezi clar ca plaetsti dublu sau trimplu pentru asta.

    Orice cale ai urma, pana la urma tot acolo ajungi, in fatza usii cu ochiul infipt bine in vizor 24/7. :D

    RăspundețiȘtergere
  13. @Altruista SA
    Inainte sa imi dau seama ca vorbesti de gramatica, credeam ca o sa sari pe mine pentru ca m-am luat de evrei. Se pare ca suntem chit, data trecuta ai inteles tu alte dracii la discutia despre gramatica :D

    RăspundețiȘtergere

Nu interzic nici un comentariu, din cand in cand o sa va pun piedica.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Adauga la Agregator.ro Click aici si te duc Hopa sus !